Ez a játék, vagyis inkább interaktív történet három zeneszerző halálát meséli el, név szerint Arnold Schoenberg, Anton Webern és Alban Berg. Ők voltak a második bécsi iskola tagjai, ha ez mond valakinek is valamit. A történetek közben a zeneszerzők műveit hallhatjuk, miközben végigkövethetjük a végóráikat. Elhalálozási sorrendben követhetjük a történetüket. Berg 1935-ben halt meg Bécsben, Webern egy Mittersill nevű helyen 1945-ben, Schoenberg Los Angelesben, 1951-ben. Az első történetből tudunk meg a legtöbbet, a szerző életének fontosabb dátumait is végigélhetjük. A második zeneszerző története már a halála napjára és körülményeire fókuszál, a harmadiknak már csak percei vannak hátra, álmában éri a halál, és az álmában látott számokból tudunk meg eseményeket. Pontosan akkor hal meg, amikor megjósolták neki. Nem annyira nevezném az egészet játéknak, mint népszerűsítő történelemnek interaktív köntösbe bújtatva. Mivel különös vonzódásom a népszerűsítő történelemhez már egészen fiatal koromban megmutatkozott, mégis felveszem a játék kategóriába. Amúgy továbbra is kevés fogalmam van, kik (voltak) ezek a faszik, és a szerzők miért pont a halálukra koncentráltak, mindenesetre figyelemreméltó próbálkozás.
Vándorolni a végtelen tundrán, majd találni egy föld alatti bunkert... Az igazi kalandjaink itt kezdődnek (mármint a bunkerben), ahol mászkálni kell, ajtókat/szekrényeket kinyitni, és megoldani egy rejtvényt. A bunker egyébként elhagyatott, valamiféle kísérletet végezhettek itt, de egyetlen élő emberrel sem találkozni. A játékhoz egy térkép is van, ahol mászkálunk, én elég sokszor végigmászkáltam rajta, amíg megtaláltam mindent. A megoldás egy rejtvény körül forog, aminek a szavai pirossal vannak kiemelve, csak a pontosság kedvéért. Kétfajta vég lehetséges, vagy megfejtjük a rejtvényt, és eltaláljuk a kódot, vagy szétlőjük a biztonsági mechanikát (ehhez kell fegyver). A kommentekben halálra dícsérik, de engem nem ragadott meg teljesen a történet...
Mivel ez is a 300 szavas Twine-versenyre készült, meglehetősen rövid, a játék azt a kérdést igyekszik feltenni humorosabb formában, hogy mi van, ha a királylány vonakodik a herceghez feleségül menni, inkább maga indul el a labirintusba, hogy megtalálja az igazit. A játék egy párkeresés története a királylány szemszögéből. Eléggé el lehet keseredve, ha a labirintust választja a herceg helyett. A játék bizonyos pontján úgy lehet túljutni, ha erőltetjük a választásunkat. A labirintusban jó esetben kétszer fogunk meglepődni... Először a szörny hozzáállásán, majd amikor előkerül a választottunk. :-)
Felébredsz egy titokzatos városban identitás nélkül, idegen testben. Tíz próba vár rád; teljesítsd a próbákat, és találj rá az igazságra. A Ghost's Towns egy szürreális logikai játék, szomorú szörnyek és gyanús idegenek világába helyezve. A játékosnak különböző feladatokat kell teljesítenie, amiért zsetonokat kap, amivel betekintést nyerhet egy másik világ történéseibe. Ezeket a zsetonokat az Igazság Tornyában kell felhasználni, hogy egy - egyébként számomra kibogozhatatlan - történetet láthassunk magunk előtt bonyolódni, és hogy egyre felsőbb szintre jussunk a toronyban.
Értékelés: 4,5 szomorú szörny az 5-ből Ghost's Towns letöltése
A játék egy kvarcjáték imitálása Twine környezetben. A célunk mindössze annyi, hogy kikerüljük, túljussunk az utunkat álló szörnyeken. Most, hogy végiggondoltam, senkit/semmit nem kell megölni a végigjátszáshoz. Van egy jószándékú csontváz, egy gyilkos pók, egy varázsló, egy denevér, és egy tűzdémon. Ha sikerül mindet túlélnünk, mienk lesz a kastély kincse, gondolom. A választható opciók általában: séta (WALK), ugrás (JUMP), vagy különböző helyi menük (általában harccal kapcsolatosak). Ironikus módon az egyetlen, amit meg kell támadnunk, a semmi (ATTACK NOTHING), és ezzel le is lőttem a poént. A játék elég szűkszavű, egy max. 300 szavas versenyre készült.
Adott egy macska, akit valamiért Teekee-nek hívnak. Ha megnézzük, hogy a játékot egy FnrrfYgmSchnish nevű illető írta, ez nem is annyira megdöbbentő. Szóval ez a macska egy házba van bezárva, valahol Amerikában (már elfelejtettem, hogy hol), és sokáig tartott, ameddig rájöttem, hogy ebből a házból ki lehet valahogy jutni, és nem csak az ott található bogarak/gyíkok legyilkolása jelenti az egyetlen kihívást. A házból olyannyira ki lehet jutni, hogy el lehet teleportálódni egy Németország-szerű helyre, ahol éppen egy sörfesztivál, és annak zsűrizése folyik. A játék ennek az utazásnak a történetét meséli el, majd a visszajutást a saját otthonunkba.
Értékelés: 5 sörfesztivál az 5-ből Teekee letöltése
Sokat gondolkoztam, hogy ez micsoda, mennyiben lehet játéknak tekinteni egy olyan játékot, amelyikben mindenféleképpen elhalálozunk, bármit is választunk. Egyetlen olyan eset van, amikor elhalálozunk ugyan, de visszatérünk élőhalottként, tehát nem "YOU DED", hanem a "YOU UNDED" feliratot kapjuk a végén. Oké, miért érdemes végigmenni mégis a lehetőségeinken? Leginkább azért, mert vicces leírások vannak benne. A játék egy zombiktól elözönlött helyszínen játszódik, ahol a kevés túlélő egyike a főnökünk, Chad, akivel valamiért még ebben a helyzetben is bizonyos fánkok birtoklásáért rivalizálunk, de szerepel a játékban egy sellő is, akivel furcsa dialógust lehet kialakítani, valamint még egy túlélő, ha őt megtaláljuk, kaphatjuk az "UNDED" befejezést. Szerintem jóval többet ki lehetett volna hozni belőle, akár egy happy endet is, na mind1...
“Alice bezárva találta magát egy elhagyott iskolaépületbe! Vajon megtalálja a kivezető utat, mielőtt túl késő lenne? Vagy összeroppan a saját bűneinek és nagyravágyásának a súlya alatt?” A játék alapötlete az, hogy Alice be van zárva egy elhagyott iskolaépületbe, ahol mindenféle szörnyek vannak szabadon, és ki kell találnia onnan. A játékban az a jó, hogy nem igazán halunk meg, csak visszakerülünk az elejére, ha valamit nem jól csináltunk. Nincsenek benne legyőzhetetlen szörnyek, észrevehetetlen titkos ajtók (illetve 1 van), teljesíthetetlen és kitalálhatatlan feladatok. A játékban vonalzóval kell leütni az ellenfeleket, majd fém vonalzóval, később méterrúddal, a végére a vérszívást is ki lehet tanulni. A játéknak olyan a humora, ami nekem pont bejön, de úgy látszik többeknek is. A játék éppen kellő mértékben szürreális, kezdetben akadályoz minket a saját árnyékunk, később egy nagyra nőtt béka is, de nem kell megijedni, ezeken a nehézségeken is úrrá lehet lenni.
Értékelés: 5 elhagyott iskolaépület az 5-ből. Alice Is Trapped letöltése
A játék címe My Name is Tara Sue, egy 25 éves irodista nőt/lányt alakítunk benne, akinek a főnöke nem a legjobb, és amúgy sem az álma, hogy irodában dolgozzon. De ne siessünk ennyire előre. Ha figyelmesek vagyunk, a játék elején találunk egy e-mailt, ami a nővérünk elrablásáról szól. Az irodában a további ügyködésünk felesleges, valahogy el kell érni a főnöknél, hogy elengedjen bennünket. Ebben időközben elhatalmasodó betegségünk is segít meggyőzni őt, például, hogy mérgezés tüneteit produkáljuk, és a padlóra hányunk, stb. A játéknak 10 befejezése van elvileg, ebből 9-ben válogatott kínok között pusztulhatunk el. Az egyetlen lehetőségünk megtalálni a nővérünket, mielőtt túl késő lenne... Értékelés: 4,5 vérhányás az 5-ből http://tarasue.makiyamazaki.com Végigjátszás:
Ebben a játékban egy írónőt alakítunk, aki romantikus regényeket ír, és beköltözik a nemrégiben elhalálozott nagynénje házába. A játék leírás alapján kb. 1 óra alatt végigjátszható, ennek hiányában viszont neki sem érdemes kezdeni. Lényegében egész idő alatt a házban vagyunk, nappal kulcsok, és cetlik reményében keresgélünk a házban, éjszaka pedig megjelenik valami szörny, ami elől el kell bújni 1-1 szekrényben, majd rendszeresen ott tölteni az éjszakát. A szomszéd csávó néha meglátogat, néha felhívnak telefonon, de amúgy nem sok minden történik. A történet előrehaladtával kiderül, hogy pszichésen erősen terhelt családból származunk, a szomszéd is próbál meggyőzni, hogy mindez (leginkább a szörny) csak a képzeletünk szüleménye. Ne hagyjuk magunkat erről meggyőzni, ha életben akarunk maradni, makacsul bujkáljunk/meneküljünk a szörny elől, és aludjunk a szekrényben.
A játék neve Backbone, és egy ’80-as évekbeli fiatal (gyerek) élményeit meséli el a szerepjátékokkal. Elmondja, hogyan találkozott velük, és mikkel játszott. A történetben vissza-visszatér az AD&D szerepjátékra, és arra, hogy hogyan tekintett rá a környezete, amikor ilyesmivel szórakozott. A környezete magyarul szólva elutasító és ellenséges volt vele szemben, ha azt látták, hogy ilyesmivel üti el az időt. A szerző saját szavai szerint ezek fölött érzett dühét és frusztráltságát igyekezett a játékkal kifejezni, ami szerintem sikerült is. Szerintem azért fogott meg a játék annyira, mivel én is hasonlót éltem át fiatalkoromban a szerepjátékokkal kapcsolatosan. Ezt most nem szeretném itt megosztani, de ez a kis interactive fiction szerintem mindent elmond a témáról, amit kell.
A leírás szerint a főszereplő egy csontváz (bár ez nem teljesen látszik rajta), és a cél az, hogy legyőzzük a többi szörnyet, és megszerezzük a halloweeni koronát, hogy mi lehessünk egész évben a legmenőbb szörnyek, és mienk legyen a halloweeni királyság. Az egész játék – megintcsak a leírás szerint – az Atari játékok hangulatát idézi, egy kis labirintusban kell az összes szörnyet felkeresni, és likvidálni. A sima ütlegelés a játékban nem célravezető, valamit tűzzel érdemes elintézni, valamit villámmal. A játékban a legmegdöbbentőbb az, hogy végig is játszható, egyébként nem egészen fél óra alatt, bár ehhez szerintem egy kis szerencse is kell.
Értékelés: 3,5 halloweeni korona az 5-ből Spooky Times letöltése
Az All Hallows Eve magyarul annyit tesz, mint Halloween. A nem túl fantáziadús cím viszont egy humorban bővelkedő "szövegbegépelős" játékot takar. A főhős, a kis 12 éves Timmy Rowlins zombi-nindzsa-macskának öltözik, és elindul oda, ahova ilyenkor Halloweenkor szokás, mit tudom én, édességet gyűjteni. De találkozik egy a szomszédságában lakó gonosz boszorkánnyal, aki valódi élőholttá változtatja, és addig nem változik vissza, ameddig a banya vissza nem változtatja. De mivel a boszorkány megígérte neki, hogy soha nem változtatja vissza, nincs más választása, mint szerelmi bájitalt keverni neki, hogy megtegye neki azt, amit kér. (Eee, nem azt.) A játék egy helyen hibádzott, én ezt kijavítottam. A játéknak kétféle megoldása is van, bővebben a végigjátszásnál. Értékelés: 5 zombi-nindzsa-macska az 5-ből All Hallows Eve letöltése
A becsomagolt fájl tartalmazza az adrift generatort, és az adrift runnert is. A játék mindkettőből futtatható. Ha a játék nem fut, a következő beállítások szükségesek: Vezérlőpult -> Óra, nyelv és terület -> Terület és nyelv -> Felügyelet -> Területi beállítások módosítása: angol (Egyesült Államok). Végigjátszás: READ BOOK, SING TOAD, W, SHAKE BUSHES, GET BEETLES, W, LOOK AT GRASS, GET CAULDRON, E, SPLASH WATER INTO CAULDRON, PUT TOAD EGGS INTO CAULDRON, THROW THE PURPLE BEETLES INTO THE CAULDRON, W, THROW LOVE POTION AT WITCH Vagy foglyul ejthetjük a boszorkánynak a helyszínek között kóborló macskáját (TRAP THE CAT), majd a boszorkány előtt váltságdíjat kérünk érte (RANSOM THE CAT), a legtöbb pontszámot összegyűjteni a két módszer kombinálásával lehet (megcsinálni a bájitalt, és foglyul ejteni a macskát).
Ez a játék egy 2012-es halloweeni versenyre készült, és 2014 októberében lett egy kicsit aktualizálva. Egy középsulis kislány szerepébe bújunk Halloweenkor, aki a barátnőivel elmegy egy vidámpark-féleségbe. Az egyikük hamar lelép, a másikuk pedig meghív hullámvasutazni. Elkezdi lökni a rizsát, majd lassanként kiderül róla, hogy pszichopata. A választásaink általában abból állnak, hogy egyetérthetünk vele, ellenkezhetünk, vagy nem mondhatunk neki semmit. A játék végkifejlete lényegében azon dől el, hogy a megfelelő pillanatban észnél vagyunk-e, és jól döntünk. A cím What Are Little Girls Made Of? (Miből vannak a kislányok?) lassan nyer értelmet, és kiderül, hogy nem átvitt értelemben kell érteni... Értékelés: 3,5 hullámvasút az 5-ből http://www.sibylmoon.com/what-are-little-girls-made-of/
Halloween napján egy 13 évesekből álló társaság eldönti, hogy az estét egy elhagyatott házban fogja tölteni. Tommy nem nagyon akar a többiekkel tartani, de végül rábeszélik őt is. A társai, Sara, Rafiq, Jeff, Michelle és Chuck, elbújnak a házban, és Tommynak kell megkeresnie őket. Hamar rájön, hogy társai a házban különös lények, és mágikus dolgok csapdájaba estek, és neki kell kiszabadítani őket, hogy mindannyian épségben hazaérjenek. A házban élő lények közvetlenül nem tudnak ártani, de megijeszteni meg tudják, az "ijedtségi faktor"-nak 10 alatt kell maradnia, hogy ő maga is túlélje a kalandot. A játék hamar végigvihető, még ha elsőre nem is sikerül minden tökéletesen, hamar újra végig lehet rajta szaladni, hogy minden társunk kimeneküljön ebből az elátkozott házból. Értékelés: 5 ijedtségi faktor az 5-ből http://philome.la/LezonCloud/leslie-williamss-seek-or-freak